Nordland – verdens vakreste kyst

Posted in Nyheter

I nært samarbeid med reiselivsnæringen i fylket, har Nordland Reiseliv AS utviklet en merkevarestrategi for Nordland som reisemål. Formålet med merkevarestrategien er å skape et tydelig og attraktivt bilde av Nordland som reisemål, basert på de positive egenskapene vi er kjent for og kan stå inne for.

nyheter_thumbnail (7)Prosjektleder Ann-Heidi Hansen orienterte om strategien for lydhøre deltakere på “Reiselivsdagan 2004” som åpnet i Bodø mandag 13. september.

Med kundeløftet. “Opplev verdens vakreste kyst ” skal fylket nå bli mer synlig og tydelig i inn- og utland. Med elementer som; “det mangfoldige øyriket”, “fiskeri- og kystkultur”, “spennende naturfenomener”, “aktive naturopplevelser”, “levende fiskevær” og “fjellene møter havet”, skal vi gi kundene gode grunner til å velge oss, fortalte Ann-Heidi Hansen.

For nærmere informasjon, se www.visitnordland.org

Alle regionene i Nordland har opplevelsesprodukter som gir troverdighet til kundeløftet. De enkelte reiselivsbedriftene kan bruke merkevarestrategien som en brekkstang i markedsføringen av sitt eget produkt.

Til syvende og sist er det lønnsomhet som er viktigst. Merkevarestrategien kan bidra til økt lønnsomhet, både for den enkelte reiselivsbedrift og for hele reiselivsfylket. Hemmeligheten er å flytte fokus fra produktet til kundenes behov – det er dette merkevarestrategien gjør.